KIELTÄ, KULTTUURIA, KAVEREITA

Suomi-koulu järjestää suomenkielistä opetusta Hongkongissa asuville 4-15 -vuotiaille lapsille ja nuorille, jotka ovat suomalaisia tai joiden vanhemmista toinen on suomalainen. Suomi-koulu tukee lapsen ja nuoren suomen kielen ja kulttuurin tuntemusta sekä antaa hyvän mahdollisuuden tavata muita samanikäisiä lapsia ja nuoria Hongkongissa. Opetuksen lähtökohtana on aktivoida oppilaita puhumaan suomea sekä kehittää heidän kielellistä osaamistaan rikastuttamalla sanavarastoa, kielioppia ja oikeinkirjoitusta. Opetukseen sisältyy myös yleissivistykseen liittyviä aineksia, kuten Suomen historiaa ja maantietoa. Suomi-koulu toimii Suomen opetushallituksen valvonnassa.

Koulu toimii Hongkongin Suomalaisyhdistyksen alaisuudessa, joten oppilaiden perheiden tulee olla yhdistyksen jäseniä. Toimintaa pyöritetään Suomi-Seuran jakamien valtionavustusten, oppilaiden lukukausimaksujen ja yksityisten lahjoitusten avulla. Toimintaamme avustavat myös Hongkongin Suomalaisyhdistys sekä English School Foundation (ESF).
joulukuu 2018
M T K T P L S